Sunday, October 5, 2008

lepas cuti gi blaja balik ye!

1. Seminggu cuti raya sudah habis. aku dah sampai penang. ohhh bosan nye. esok ada kuiz math. smlm, aku beraya di rumah uncle aku. aku pggl dia dgn pgglan uncle sham. baik dia kali ni. dia amek aku dari ktm, dia amek aku hantar aku ke kl sntral, dia bagi aku duit raya yg banyak, dia bagi abg aku 2 baju ragbi, dia bagi aku sweater. dia bagi aku makanan sedap yg byk. tapi paling aku rasakan sebagai pemberian yg paling berharga adalah nasihat2 nye untk mnjadi doktor. semngat dia nasihat aku! mmg naik smgt la nak jawab kuiz math esok. :)

2. Ingin aku kongsi satu cerita ketika aku di kl sentral sementara menunggu tren aku sampai utk ke butterworth. Aku berjumpe dgn evi irwin. Org cina. Katanya dia telah kehilangan segala dokumen2 penting nye semasa menyimpan dia loker kl sentral. sudah seminggu dia tersangkut di kl sentral.

3. Dia anak yatim piatu.

4. Dia org sabah. hendak ke singapore atas urusan niaga.

5. Dia telah membuat laporan polis namun tiada hasil setelah 1 minggu. Teruk kan polis malaysia? ish ish . apa nak jadi. kerja lambat. corruption laju je!

6. Aku berbual dgn nya sementara menuggu tren aku sampai.

7. Dia pandai berbual. Dia menanyakan aku soalan tentang Islam.aku cube mengajaknya masuk Islam. Katanya, dia tidak punya agama. Tapi dia yakin bahawa ada Tuhan yg satu. Tuhan yg menguasai segala2 nye. Menguasai semua agama, alam, manusia dan ada segala yg ghaib. Aku sgt berharap akan dia masuk Islam satu hari nanti.

8. Kami berbual pula tentang politik. Panjang yg kami bualkan. tapi yg sangat menarik perhatian aku adalah. apabila dia mengatakan Malaysia akan berubah. dia sgt percaya akan kata2 perdana menteri pertama kite, Tunku Abdul Rahman.

9. R A H M A N

10. 1. Rahman 2. Abdul Razak. 3. Hussein Onn 4. Mahathir 5. Abdullah Badawi. 6. Najib... mungkinkah?? anda masih keliru?

11. Walaupun pada mulanya aku merasakan karut. tapi sbnrnya mmg munasabah. aku yakin pada kata2 nya. dia mengatakan bahawa setelah Najib, Malaysia akan berubah. yakin? tidak? tggu sajelah!


12. SELAMAT HARI RAYA SEMUA!

1 comment:

rehe said...

msia's 1st pm reminds me someone so special in my so special fren's heart.
(: