Thursday, November 26, 2009

hoi bengang betul

1. tengah hari semalam aku nak keluar makan dengan mawi. takdelah makan best pun. warteg hijau je.

2. lepas aku keluar dari pagar rumah aku, tiba-tiba pak cik yang tengah ketuk pagar ( baiki pagar kot) sebelah rumah panggil aku.. sambil tersenyum sinis...

3. pak cik tu tnya... " kenapa kamu datang ke malaysia untuk kuliah? di malaysia itu ga ada kuliah?? " ( nada sambil nak cari gaduh..)

4. dalam hati aku.. ( aduh pakcik ni nak cari pasal dengan aku ke.... ) aku dah start panas....

5. aku selamber je cakap.. " di malaysia itu ruang kuliahnya ga cukup...."

6. sambil tu aku pandang mawi suro support aku ... mawi dengan muka 500 rupiah, " ya pak.. di malaysia itu ga cukup ruang kuliah" .. ceh mawi ni ulang ayat aku je pun...

7. cepat-cepat aku ckp kat bapak tu aku dengan mawi nak gi makan.. dalam hati aku sumpah aku bengang gila dengan pakcik tu.. bodoh. patut la ko kerja baiki pagar je!

8.bodoh. otak kat celah bontot. dah kentut busuk baru boleh pikir. ko nak tanye soalan mcmtu kunun- kunun nak cari gaduh. kunun-kunun aku menyemak kat negara ko, buat hal, kacau anak dara ko, kunun-kunun negera ko paling bagus, pendidikan negara ko paling mantap, negara ko lah segala-galanya..

9. ko tak pikir berapa ramai indon kat malaysia ddk merepat kat depan pavilion menyemak kalau aku nak shopping 10ribu rgt( alamak bongkak la pulak) .. ko tak pikir indon-indon buat rumah haram , merompak sane sini kat negara aku, pastu kalau ye pun datang dengan baik, rakyat negara ko lagi ramai cari rezeki kat negara aku lah! bodoh cm lembu. baik jadi lembu. boleh aku korban buat gulai esok.

10. ingat aku nak sangat datang indon. jalan kotor, berdebu. sungai hitam. aku nak pancing pun tkboleh. cuaca panas. byk dosa agaknya. tmpat makan kotor, bangunan buruk. makanan lagi sedap kat malaysia.

11. oi sumpah aku bengang oi oi!!!!!

3 comments:

rehe said...
This comment has been removed by the author.
rehe said...

i did heard cerita2 sebegini
wow they're really playing it hard on us
tp tu la kate org

hujan emas d negri org
hujan batu d ngri sndri
lbh baek hujan batu
kan
(:

[e.i.y.k.a.a] said...

ckp je pemerintah mesia xde korupsi, byk duet so bleh hantar student pegi luar negare. ;)