Sunday, January 31, 2010

hai kenapalaaaaaaaa

1. hari hari aku tgk rate exchange kat internet..

2. dollar masih tak naik-naik.... setiap hari jugak lah aku mengeluh panjang....

3. aku nak kamera dslr..ala yang mcm budak-budak bajet kaya skrg pakai tu.. yg kamera besar tu...mereka kunun-kunun fotographer, tapi ilmu ttg fotographer sikit je. kerek dgn dslr mahal je lebih. gantung kat leher. kunun-kunun kaya, tapi pinjam kamera member..

4. Tapi dollar sangat rendah..aku nak tukar traveller's check pun... rase berat hati je.. memikirkan kerugian yang ditanggung.. kurang lebih, rm200 jgk la... byk tu.. kan?boleh gak la makan piza 1 round. belanja mawi ke... haih.. betul-betul membantutkan niat aku je....

5. kapankah aku boleh memiliki dslr..aku tak mtk mahal-mahal. d80 pun jadi lah! hazim tanya dekat aku," kenapa tak gune kamera henfon je?" haih.... ko jawab sendiri la mat... malas aku nak layan soalan cmtu.

6. kan best kalau aku kaya macam khairy jamaludin.

7. kepada yang tak tahu. khairy jamaludin tu menantu pak lah, a.k.a ketua pemuda umno..

8. walaupun aku tak suka pada dia, tapi mamat tu sumpah kaya gila. yela menantu perdana menteri mustahil la kalau tak kaya kan.. muda plak tu.

9. org tanya aku. " kenapa tak cakap nak kaya macam najib je? "

10. taknk aku. najib dah tua. bini dia puaka. walaupun begitu, aku sokong pendirian najib... slogan femes dia, rosmah didahulukan, najib diutamakan...

11. kejap lagi game man u lawan arsenal.. mari bersama-sama aku , sokong arsenal.man u sucks forever bhai! ingat tu wahai umat peminat bolasepak.

12. bro, kalau arsenal menang malam ni, sumpah aku boleh tido dengan tenang.. kalau arsenal kalah....seriyes aku nak stadi malam ni... kalau seri........ aku nak beli dslr esok jugak! adakah ini dikira tilik nasib? aku harap tak. :D

* aku pura2 hepi je ni.. dalam hati siapa yang tahu... aku sdg mencuba menggembirakan otak yg semak dengan ke-tidak-hepi-an aku.... Ya Allah, murahkan lah rezeki hambamu ini,sesungguhnya Engkau lah Tuhan pemilik seluruh isi langit dan bumi. amin~

1 comment:

ameer said...

kalo arsenal kalah man u mnang mcm mane?
ko nk watpe yang?hahaha