Thursday, May 13, 2010

post kali ni, aku nak kongsi sket trip aku dan kawan2 aku ke Bandung. Trip ni sbnrnya diorganise untuk budak-budak jpa, dorg senang nak berjalan di bandung sbb mereka ramai kawan jpa kat sana. Tapi ada jugak beberapa budak mara yg menyelit, menumpang skali untuk melancong ke bandung. Tanpa borak panjang, ni sebahagian gmbr-gmbr yg aku sempat snap sepanjang perjalanan..

1. beberapa permandangan yang sempat aku tangkap dari kokpit kereta api. mmmg permandangan mcm ni tkde kat malaysia.hehe. gmbr second tu aku malas nak edit. sorry warna tak terang heh






2. my friends, afiq. we safely arrived at Bandung train station.. iklan tu iklan rokok, one thing kat indonesia ni, iklan rokok masih boleh digunakan.. kat bawah tu ada tulisan kecikk je, MEROKOK MENYEBABKAN KANKER BLA BLA BLA.. org tua, budak kecik yg tak reti baca mana nak perasan, so merokoklah mereka dgn rakusnya..







3. our first visit once arrive at Bandung, Takuban Perahu. Kat sini ada kawah, bersulfur, bau mula2 mmg mcm haram.. pastu dah lama sket deria bau pun dah lali, so korg tak perasan pun yg korang sedut tu gas busuk. hehe. Masa kitorang smpai tu agak spoil sikit sbb hujan agak lebat. kene tggu kejap smbil makan jagung rebus, fuh layan jgk. hehe. pejual2 kat situ mmg rakus menjual. dari mula kitorg nak keluar dari kereta, turun ke bawah kawah, dan naik semula ke kereta, mereka mmg tak behenti2 memujuk kitorg menjual.dari topi, beg, buah strawberi, tasbih, kapal kayu dan macam2 lagi. kalau korg tak pandai nego dan menahan dugaan, mmg byk la korg shopping seperti yg terjadi kat member aku tu . mula2 kata taknak. last2 beli jugak topi berbulu tu. hehe

















4. next visit, ktorg pergi ke hot water. kawasan tu berdekatan dengan kawasan gunung berapi, jadi air kat situ mmg panas. tak tahan wo.... di situ member aku digoda oleh hantu wayang indonesia. hehe dia dgn jujurnya ckp dia seram...







5. next visit, rumah mode. budak2 ni as u all can see, shopping tak ingt.. yela brand guess, zara segala bagai plg mahal pun rm40. mau tak shopping sakan kn? hehe. tak puas hati betul dgn gmbr aku yg blur tu. cis..





6. dah penat shopping. masa utk mencekik dgn hidangan indonesia..kalau tak silap aku, junlah total harga makanan kitorg haritu mencecah 3 juta. kira2 la sndri dlm ringgt ye? tapi 1 aku boleh cakap, masing2 makan smpai mcm ular sawa telan kambing, dan makanan mmg sedap.. hehe. ok, dah penat 1 hari. tidur di motel, waiting for activities on 2nd day!






7. yg ni 2nd day. makan dekat area setia budi.





8. next, kitorg pergi shooping lagi. on our way, tiap kali, ada aktivit mencari rezeki oleh rakyat indonesia..see this..





kepadatan penduduk bandung..

9. arrived at the secret. factory outlet. best gak tmpt ni. kalau byk duit la. hehe






10. next destination, jalan ciamplas. byk skali factory outlet nye. sekali lagi berhadapan dengan penjual yang rakus. hehe








11. sudah mau pulang.. terima kasih kepada budak jpa yg banyak membantu! p.s : korg tgk la sendiri brg2 yg budak2 ni beli. tak ingt punya.. sbnryn byk lagi tmpt yg ktorg pergi seperti pasar baru, sari apadia ntah aku pun dah lupa ( tmpt jual brownies) and tmpt jual baju2 distro. cume tk amek gmbr sbb sibuk buat hal lain dan tmpt tu tak sesuai nk bwk kamera. hehe. thats all. moga aku pnjg umur smpat lagi melawat bandung!







selamat tinggal bandung!

1 comment: