Friday, May 14, 2010

Trip to Monas dan Kota Tua.

1. Saat kebosanan melanda, aku dengan mawi terpikir plak nak jalan2 kat jakarta. ddk dah lama kat jakarta tapi tak explore , ape cite. hehe. Antara tempat yg kunun2 femes, ( tapi tkde apa pun) yg kitorg pergi, Kota Tua, ada di Jakarta Timur kalau aku tak silap, dan Monas yang terletak di Jakarta Pusat.

2. Kuar rumah pas mandi, gosok gigi, fesbuk, tgk gmbr awek,mengelamun sket..pakai kasut, terus gerak ke lokasi. gambar sekitar Kota Tua..




yang ni, gmbar dari dlm muzium,org kat situ dia bilang bangunan ni bekas pejabat Gavenor Kota Tua.ntah betul ke tak aku tak check plak.



muzium wayang di sekitar Kota Tua. ( seriyes sgt bosan )



Mercedes klasik.. haa yang ni best. cube tgk kat no plate dia, BE 2 AN.. sebut laju2, jadi la BERDUAAN. sweet mcm aku tak ? hehe.mula2 aku pun tak perasan no plate dia, tapi lepas mmber aku bgtau, baru aku perasan.




mawi gaya BALITA. kecik2 tak merasa jongkang jongkit. dah besar cmni la..



basikal tua yg disewakan. elok dia cat balik.. siap ada topi. kalau nak berpacaran kat sini, boleh gak la naik2 basikal. " ayang peluk abg kuat2 k? abg takut nti ayang jatuh. abg jugak yg susah..." hehe




2. seterusnya aku dan mawi ke Monas. nama panjang adalah Monumen Nasional. kat situ ada 1 bangunan tinggi gila. berfungsi mcm dataran merdeka. kalau ada sebarang aktiviti negara, di situ la diadakan. kemerdekaan dan segala bagai. kalau rajin , petang2 nak main bola, basket, kat situ pun boleh. sangat lapang..











itu sahaja kali ini. next, ke Bogor :)

No comments: