Saturday, August 21, 2010

1 tahun

3 hari lepas, 18 august 2010, ckup la 1 tahun aku tibe di jakarta. ok tolak cuti sume tak kira la kan. yg penting tarikh aku smpai jakarta tahun lepas, 18 august.

ada sebarang perubahan? ada la jgk. since aku amek medic, byk jgk yg aku tahu tentang medic. tapi still yg basic, mcm anatomi, fisiologi, tu pun yg untuk situasi normal ( fisiologi ). kalau untuk yg tidak normal, ( patologi ) belum lagi la.

aku agak excited nak cuti raya. nak jumpa family, cewek aku, kawan2, aku dgr cite rumah kosong sebelah rumah aku pun dah ada org nak duduk. tapi skrg dorg tgh renovate gila2. aku harap la ada awek sorg dua yg hot ke. boleh gak aku usha dari atas bilik. hehe.

nti dah masuk semester 3, aku akan berlajar tentang penyakit. agak teruja gak nak blaja ni though aku dah belek2 nota senior. pening. sumpah byk. biasa la nak jd doktor kan. bkn mcm blaja sejarah form 1. setakat hafal alat zaman paleotiki, neolitik tu, celah gigi je.

ni ada gmbr yg aku susah2 susun sepanjang aku kat jakarta ni. susun ikot masa la. best jgk buat mcm ni. mcm ada timeline kan.dari awal smpai akhir. sure nti aku dah tamat 5th year, bile tgk balik post ni, konpom tergelak2 punya. its ok. its my life :)

time baru nak smpai jakarta. masih di klia. pakai topeng mulut sbb takut H1N1.
syg betul gmbr baru smpai jakarta tkde.


family day yg senior anjurkan untuk junior2 baru dtg. time ni aku baru nak kenal kawan2.

first time kuar ramai2 pastu karaoke kat sarinah. mmg best melalak. haha

time ni, aku ada lawatan ke rumah org2 kurang bernasib baik. utk pelajaran simpati. ( mcm mengarut je bunyi dia kan? ) biasalah semester 1 belajar merepek2 je. dlm gmbr ni ada 2org je student malaysia, aku , dengan kawan aku lelaki yg tgh ddk dan pakai spek, ameer.


gmbr skema pakai lab coat. hehe. gmbr wajib ni kene ada, nti dah tua terkenang plak :D

first time raya kat luar negara. sedih oi tak merasa lauk malaysia.

ni plak masa main futsal 1st time masuk tournament umsa. kiranya pertandingan futsal antara batch la.. ofcos la kitorg kalah. junior mmg mengalah la kan. haha


time tgh konsert dewa19 kat hard rock kafe jakarta. konsert ni mmg best. aku berdiri paling depan. punya semangat baladewa la kan! puas hati gile!

yg ni masa aku gi jakarta international film festivel. jumpa dgn sharifah amani. time ni malaysia bawak filem hasil dari allahyarham yasmin hamid. so dpt la aku tgk filem dia, rabun. best!

yg ni jumpa keong racun. kalau korg tak tahu ape dia tu.. cube klik kat sini. video panas keong racun walaupun byk lagi benda yg aku buat kat jakarta utk setahun ni, aku rasa cukup la ape yg aku upload ni. harap2 boleh la nti refresh balik bila aku dah tua. hehe. sudah masuk waktu sahur. ayuh mengisi perut! slmt berpuasa!

No comments: